Collection: Nike
About Nike
Everything looks better with a swoosh
Wat oorspronkelijk niet helemaal in de smaak viel bij Nike oprichter Phil Knight, zou later een onvoorstelbaar groot icoon worden in de sport en fashion wereld. Het gaat hier natuurlijk om het bekende Swoosh-Logo van Nike, de sportschoen fabrikant die sinds 1964 (toen nog onder de naam Blue Ribbon Sports) verschillende grote atleten voorziet van de meest vernieuwende sneakers. Vernieuwend waren ze altijd al. Met name hun Nike Waffle, waarvan de eerste zool letterlijk gemaakt werd onder een wafelijzer, trok veel bekijks, maar tegelijk een groot positief publiek onder de sporters.
Hedendaags staat Nike nog altijd bekend om het baanbrekende en innovatieve karakter dat zij sterk naar voren laten komen in hun schoenen en sportkleding. Een uitstekend voorbeeld is natuurlijk de Air Max, waarmee Tinker Hatfield onder leiding van Nike de wereld verbaasde met een doorzichtige schoenzool gevuld met lucht. Natuurlijk bleef het hier niet bij, want na verschillende succesverhalen van deze sneakers werd iedereen nieuwsgierig naar meer. Al snel volgden er meer zolen met lucht, zoals de hedendaagse Vapor max, naast hun andere baanbrekende ideeën zoals de zelf strikkende veters van de op Back tot he Future-geïnspireerde Air Mags.
The Travis Effect
Net als veel andere merken is Nike na een succesvolle carrière ook ingestapt in de lifestyle scene. Toen hun sneaker model Cortez en Air max 1 begon er een tijdperk dat de hele sneaker wereld op zijn kop gooide. Tegenwoordig heeft Nike over de hele wereld samengewerkt met allerlei andere partijen en wekt het nog weinig verbazing op als sommige van deze legendarische eindproducten voor duizenden euro’s over de toonbank gaan. Benieuwd wat de volgende Nike-hype gaat worden? Dan doe je er verstandig aan om de Instagram pagina van Travis Scott in de gaten te houden. Of natuurlijk die van ons! @Sneakerbaas